12 maj Dzieci naszą przyszłością
Niech uderzy ręką w stół ten, kto nie pamięta sloganu „dzieci przyszłością narodu”!
Jak to jest z tą przyszłością dzieci?
Sytuacja dzieci w obecnych czasach jest złożona i zależy od wielu czynników, takich jak kultura, region, sytuacja ekonomiczna, edukacja, polityka i wiele innych.
Nie da się ukryć, że dzieci w dzisiejszych czasach mają dostęp do wielu możliwości edukacyjnych, kulturalnych i technologicznych. Mają dostęp do internetu, który daje im nieograniczone źródła informacji i wiedzy. Współczesne dzieci są bardziej świadome swoich praw i mają większą zdolność do wyrażania swojego zdania niż wcześniej.
Możliwości czy zagrożenia?
Dzieci w dzisiejszych czasach mają również wiele wyzwań do przezwyciężenia. Wiele z nich cierpi na zaburzenia psychiczne, takie jak depresja, lęki i ADHD. Wiele dzieci boryka się z problemami zdrowotnymi, takimi jak otyłość, zespół metaboliczny i choroby układu oddechowego. W niektórych społecznościach dzieci są narażone na przemoc, wykorzystywanie i zaniedbywanie.
Czy wiesz, że?
Coraz więcej polskich dzieci w wieku szkolnym doświadcza przewlekłego stresu. Specjaliści zaczynają już nawet mówić o zjawisku „wypalenia uczniowskiego”. Najnowsze badania pokazują, że skala tego problemu jest ogromna!
Stres, wynikający m.in.:
- z coraz większego tempa życia,
- rosnących oczekiwań,
- wymogów,
- nadmiaru informacji i zadań,
skutkuje coraz częściej tzw. „wypaleniem uczniowskim” – taki wniosek wypływa z najnowszych, ogólnopolskich badań dotyczących stresu szkolnego, które objęły łącznie 9 tys. dzieci w wieku 6-17 lat, ze 142 szkół.
Wspomniane badania, które zrealizował Instytut Edukacji Pozytywnej, wykazały objawy „wypalenia uczniowskiego” – wyrażanego przez spadek motywacji, odczuwanie długotrwałego stresu i spadek samooceny – aż u 73 proc. dzieci!
Dlaczego dzieci są tak bardzo zestresowane?
- Problemy rodzinne: np. nadmierny dystans emocjonalny, sztywne zasady i brak elastyczności emocjonalnej, wysokie oczekiwania rodziców przy jednoczesnym braku wsparcia, nadmierna krytyka.
- Czynniki indywidualne: np. zaburzenia lękowe, zaburzenia nastroju, nadwrażliwość na krytykę, problemy tożsamościowe, zaostrzony zmysł rywalizacji, dążenie do perfekcyjności w każdej dziedzinie.
- Problemy szkolne: np. napięte harmonogramy i sztywne reguły, zbyt duża waga przywiązywana do ocen, brak możliwości rozwijania pasji i zainteresowań, konflikty szkolne (z rówieśnikami i nauczycielami).
- Czynniki kulturowe: np. kreowany przez media wizerunek osoby sukcesu: szczupłej, pięknej, z wysokimi ocenami, przebojowej (wygląd i wyniki ważniejsze niż bycie zdrowym).
- Inne powody: np. brak rozwijania u dzieci poczucia wdzięczności i świętowania małych sukcesów, tendencja do podejmowania wielu ról społecznych naraz, ciągłe porównywanie się do innych, a także ciągle rosnące tempo życia.
SKUTKI STRESU SZKOLNEGO
Wśród możliwych, negatywnych konsekwencji przewlekłego stresu u dzieci szkolnych, są m.in.:
- zaburzenia odżywiania (np. zajadanie stresu lub wprost przeciwnie – stosowanie restrykcyjnych diet),
- niska samoocena (brak wiary w siebie),
- wycofywanie się z kontaktów społecznych,
- zaburzenia snu (bezsenność, poczucie ciągłego zmęczenia, nadmierna senność),
- konflikty i agresja,
- pogorszenie wyników szkolnych i spadek zaangażowania w naukę,
- coraz częstsze próby samobójcze
MAŁE KROKI, DUŻA ZMIANA
Ważne jest, aby społeczeństwo zapewniło dzieciom środowisko sprzyjające ich rozwojowi i dobrej kondycji fizycznej i psychicznej. Wymaga to podejmowania działań na wielu poziomach, w tym w polityce społecznej, edukacji i opiece zdrowotnej. Dzieci muszą mieć dostęp do zdrowych posiłków i aktywności fizycznej, jak również do odpowiedniej opieki medycznej i wsparcia psychologicznego. Wszystkie dzieci zasługują na równe szanse na rozwój i szczęście, a społeczeństwo powinno działać w tym kierunku. Prawda jest jednak taka, ze czekanie na zmianę w polityce społecznej to jak szukanie igły w stogu siana. Tu trzeba działać natychmiast!
NAJSZYBCIEJ, NAJWIĘCEJ, NAJEFEKTYWNIEJ
Na świecie od dawna zauważono, że jakość życia dziecka ma wpływ na jego wyniki w nauce, na jego tożsamość społeczną i buduje fundament z jakim wchodzi w dorosłość. W wielu placówkach szkolnych i wychowawczych dzieci na co dzień poddawane są sesji Access Bars®
Access Bars® to narzędzie, które ułatwia funkcjonowanie na świecie. To manualny proces polegający na dotykaniu 32 punktów na głowie. Dzięki delikatnemu dotykowi w odpowiednim miejscu, natychmiast następuje rozładowanie elektromagnetyczne w mózgu, w efekcie czego zauważamy pozytywne zmiany, odczuwamy redukcję stresu, nadmiernych myśli i emocji. Wyzwala to naturalną zdolność organizmu do leczenia i ułatwia zmiany fizjologiczne wymagane dla lepszego samopoczucia.
Ta delikatna, nieinwazyjna technika działa na uwalnianie zarówno fizycznych, jak i psychicznych blokad przechowywanych w ciele. Daje odczuwalny spokój w głowie i w ciele, rozładowuje napięcie i pozwala na lżejsze funkcjonowanie we wszystkich różnych dziedzinach życia.
Efekty Access Bars® są naukowo potwierdzone! Dla każdej osoby są indywidualne, nie ma jednej definicji co zadzieje się po sesji.
Większość osób zgłasza, że sesja Access Bars® pomaga im w następujących kwestiach:
- Redukcji stresu
- Głębokiej relaksacji
- Wyciszeniu paplaniny umysłu
- Redukcji poczucia przytłoczenia
- Ograniczeniu negatywnego myślenia i wzorców myślowych
- Poprawa zdrowia psychicznego: zmniejszone objawy depresji, ataków paniki, ADD, ADHD i OCD
- Poprawie ogólnego dobrostanu
- Łatwości w zasypianiu
- Zwiększeniu poczucia szczęścia i wdzięczności
Sesja Access Bars® u osoby dorosłej trwa ok 60 minut. U dziecka 15-30 minut w zależności od wieku.
Badania przeprowadzone w 2015 roku przez wiodącego neurobiologa dr Jeffreya L. Fannina, pokazały, że Access Bars® ma pozytywny wpływ neurologiczny na biorcę, podobny do tych, których doświadczają osoby, które regularnie medytują.
W listopadzie 2017 r. Dr Terrie Hope opublikowała artykuł w Journal of Energy Psychology: Theory, Research, and Treatment, opisując, w jaki sposób jedna sesja Access Bars® wykazała znaczny spadek nasilenia depresji i lęku. Badania pokazały, że jedna sesja
- Obniża objawy lękowe średnio o 84,7%
- Obniża objawy depresji średnio o 82,7%
- Badanie wszystkich uczestników wykazało zwiększoną koherencję fal mózgowych.
Dr Hope odkryła również, że uczestnicy, którzy przed sesją zgłaszali poczucie porażki życiowej, krytycyzm, utratę przyjemności i pobudzenie, w 100% zgłaszali ustępowanie tych objawów po sesji
ACCESS BARS® DLA DZIECI I RODZICÓW
Dzieci uwielbiają robić i otrzymywać sesję Access Bars® bez względu na wiek sprawia im to radość! Czują sprawczość swojego działania natychmiast widząc efekty, a daje im solidny fundament w odbudowie poczucia własnej wartości.
Nauka tej metody jest bardzo prosta i dostępna dla każdego! Kurs jest jednodniowy i trwa tylko 8 godzin. Podczas takiego szkolenia uczestnicy robią i otrzymują 4 sesje i każdy wychodzi z międzynarodowym certyfikatem uprawniającym do pracy tą metodą. W tym przypadku to tylko dodatek, bo mówimy o możliwości poprawy jakości życia naszych dzieci i całej rodziny. Dzieci bardzo szybko reagują na ten rodzaj pracy. Uwielbiają to. Dlaczego? Nie muszą odpowiadać na żadne pytania. Nie muszą mówić, jak się czują. Nic tak naprawdę nie muszą, to czas tylko dla nich i ich ciał. Dziecko podczas sesji leży 15-30 minut, w zależności od wieku. Rodzice natychmiast odczuwają różnicę w ich zachowaniu, w nastawieniu do życia i w radzeniu sobie ze szkolną presją,
SPRAWDŹ AKTUALNY KALENDARZ SZKOLEŃ!
Maja Ławicka Certyfikowany Facylitator Access Consciousness® w Polsce
Szkolenia prowadzę regularnie w różnych miastach. Jeśli masz ochotę zorganizować takie szkolenie i mnie zaprosić napisz koniecznie 😍 kontakt. To co ważne na szkolenie można przyjść z dzieckiem! Dzieci do 16 roku życia biorą udział w szkoleniu bezpłatnie (w obecności rodzica). Każde dziecko otrzymuje wydrukowane materiały i certyfikat dający tytuł Praktyka Access Bars® na cały Świat. Dzieci ucząc się metody radzenia sobie ze stresem codziennym stają się samodzielne, będąc jednocześnie dużym wsparciem dla rówieśników i członków swojej rodziny.
Może to dobra alternatywa na spędzenie wolnego dnia RAZEM?
Zapraszam 😍 Więcej o proponowanym szkoleniu przeczytasz tu.